Atles del món rural
Despoblament o revitalització?
Mapa 5.13. L’aportació exterior per a la renovació del camp. Matriculacions a les escoles de formació agrària segons origen.
Tot i que una part important dels alumnes d’escoles de formació agrària hi ingressen per tradició familiar i amb la voluntat de donar continuïtat a l’empresa familiar agrària, el fet és que en els darrers anys la major part de l’alumnat té l’origen en famílies no pageses. Això té molt a veure amb el fet que algunes d’aquestes escoles han anat incorporant en les seves especialitats les temàtiques relacionades amb el desenvolupament rural en general, amb la incorporació de l’agricultura ecològica, més enllà de la formació agrícola o ramadera tradicional. Aquestes adaptacions han de contribuir a la dinamització de les àrees rurals en la seva diversitat d’activitats i alhora estimular el recanvi en el mateix sector agrari. Font: Alumnes matriculats per ensenyament i unitats dels centres docents. Departament d’Educació, cursos 2015-2016 a 2021-2022. (https:// analisi.transparenciacatalunya.cat/) (*) En el cas de l’ECA de Tàrrega el motiu de la dimensió d’alumnat es motiva per una doble titulació presencial (alumnes que són d’incorporació de joves i, per tant, venen tots del sector) i a distància (feta en línia i que acull molt d’alumnat de zones urbanes).
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
Compartir: