Atles del món rural
Despoblament o revitalització?
Gràfic 6.6. Bones expectatives per a l’escola rural? Evolució de l’alumnat d’infantil i primària segons la magnitud del municipi.
Les dades mostren que en els darrers anys, i sobretot en el marc conjunturalment especial de la pandèmia per la COVID-19, el model d’escola rural en municipis petits, de menys de 500 habitants, ha experimentat un increment d’alumnat que contrasta amb les dades, que mostren una progressiva pèrdua d’alumnat en infantil i primària al conjunt de Catalunya. Aquí, si deixem de banda l’efecte de la COVID-19, caldria cercar l’increment de matrícula en una millora de la valoració de l’escola rural entre les famílies. Font: Base de dades d’Alumnes matriculats per ensenyament i unitats dels centres docents, extretes del portal de dades obertes de la Generalitat a partir dels Sistemes d’Informació del Departament d’Educació (https://analisi.transparenciacatalunya.cat/).
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
Compartir: